5 Kroków do stworzenia dobrej oferty sprzedażowej!

Wszyscy handlowcy na jednym z etapów procesu sprzedaży przygotowują ofertę dla klienta.
Tworzenie ofert wydaję się z pozoru bardzo proste, a handlowcy z czasem robią je prawie
„z automatu”, nie poświęcają czasu na ich przygotowanie.
Skuteczność takich ofert nie jest zbyt wysoka.

Okazuje się, że źle przygotowana oferta dla klienta może zaprzepaścić dni, tygodnie czy miesiące rozmów. Oczywiście nie wspominam tu o samych rozmowach, ustaleniach przed przygotowaniem oferty, ale o formie oraz treści, jaką chcemy przekazać klientowi.

Jak zatem tworzyć SKUTECZNE oferty dla klientów by Ci chcieli z nami współpracować?

Pierwszym krokiem jest dostosowanie oferty do klienta, do jego potrzeb i oczekiwań.
Elementy, które są dla niego ważne, powinny być w odpowiedni sposób wyeksponowane.
Pokaże to klientowi, że go słuchaliśmy i rozumiemy jego potrzeby.

Drugim krokiem jest pokazanie klientowi jak nasz produkt czy usługa rozwiąże jego „kłopoty” czy „problemy”. Pozytywny wydźwięk oferty sprawi, że klient chętniej z nami będzie rozmawiał.

Kolejnym punktem jest pokazanie klientowi korzyści, czyli co zyska, korzystając z naszych rozwiązań, jak mu to pomorze w dalszej działalności. Klient widzący zyski zaangażuje się, by doprowadzić rozmowy do finalizacji.

Czwartym krokiem jest treść oferty, odpowiednio dobrana do klienta. Podczas rozmów z klientem wiemy, jaki ma temperament i powinniśmy to wykorzystać, aby jeszcze efektywniej przedstawić nasz produkt czy usługę. Taką ofertę klient będzie czytał z zaangażowaniem.

Należy też pamiętać, aby oferty nie miały po 8-10 stron lub więcej. Starajmy się, by nie przekraczać 2 stron. Nikt nie chce czytać długich ofert, w których ciężko jest znaleźć kluczowe dla nas informacje.

Pamiętajmy, klienci kupują emocjami pozytywnymi lub negatywnymi.
Celem dobrej oferty jest, pokazanie klientowi co zyska i jak pozytywnie wpłynie to na jego dalszą działalność. Przygotowanie SKUTECZNEJ oferty zapewni podjęcie decyzji oraz finalizację kontraktu, a do tego wszyscy handlowcy dążą!

#TrenerSprzedazy #szkolenia #RozwojOsobisty #biznes #SkuteczneOferty