Artykuły i publikacje

Strategie efektywnej komunikacji w zespole.

Brak dobrze zaplanowanej strategii komunikacji w zespole sprzedażowym może prowadzić do chaosu, nieporozumień i spadku wyników. Jak napisał Keith Rosen w swojej książce „Coaching sprzedawców. Przemiana zwykłych handlowców w mistrzów sprzedaży”: „Zespół bez wyraźnie określonych zasad komunikacji nie może osiągnąć spójnych wyników, ponieważ decyzje opierają się na przypuszczeniach, a nie na faktach”. Zły przepływ informacji […]

Strategie efektywnej komunikacji w zespole. Read More »

Jak radzić sobie z odmową klienta?

Odmowa Klienta!!! Każdy sprzedawca, bez względu na to, ile ma lat doświadczenia, prędzej czy później spotka się z odmową.Jak reagujemy? Pierwsze, co przychodzi do głowy, to frustracja, poczucie porażki, a czasem nawet pytania typu: „Co zrobiłem źle?”. Niektórzy zaczynają kwestionować swoje umiejętności, inni rzucają winę na klienta, a jeszcze inni… no cóż, chcą od razu

Jak radzić sobie z odmową klienta? Read More »

Consultative Selling – czyli Jak być doradcą, a nie tylko Sprzedawcą!

Istotny błąd, który powoduje spadek sprzedaży! Klienci oczekują czegoś więcej niż standardowego podejścia. Liczy się relacja, zrozumienie potrzeb i dostarczanie im realnych rozwiązań. Niestety, wielu handlowców nadal skupia się wyłącznie na zamknięciu transakcji, co niesie za sobą negatywne konsekwencje dla całej firmy. Kiedy handlowcy podchodzą do swojej pracy w sposób czysto transakcyjny, tracą z oczu

Consultative Selling – czyli Jak być doradcą, a nie tylko Sprzedawcą! Read More »

Znaczenie follow-up w Procesie Sprzedaży

Wyobraź sobie, że właśnie zrobiłeś świetną prezentację dla potencjalnego klienta. Wydawało się, że wszystko idzie gładko – zainteresowanie było, pytania padały, a Ty czułeś, że masz to w garści. I co potem? Milczenie. Zero kontaktu, zero follow-upu. To trochę jak zaproszenie kogoś na randkę i potem już się nie odezwać – raczej nie wróży sukcesu.

Znaczenie follow-up w Procesie Sprzedaży Read More »

Sztuka domykania sprzedaży.

Wyobraź sobie, że zainwestowałeś godziny w rozmowy z klientem, przedstawiłeś mu ofertę, która idealnie pasuje do jego potrzeb, a na koniec… transakcja nie dochodzi do skutku. Zdarza się, prawda? Brak umiejętności zamknięcia sprzedaży to jeden z najczęstszych powodów, dla których potencjalne transakcje kończą się niepowodzeniem. Cała praca, jaką włożyłeś w zbudowanie relacji, w prezentację produktu,

Sztuka domykania sprzedaży. Read More »

Klucz do sukcesu: Konsekwencja, Motywacja i Zaangażowanie!

W pracy każdego sprzedawcy bywają chwile, kiedy wyniki spadają, a entuzjazm maleje. Zastanawiasz się, co jest przyczyną? Często okazuje się, że brak konsekwencji, motywacji i zaangażowania prowadzi do obniżenia efektywności i spadku wyników sprzedażowych. Kiedy przestajemy trzymać się ustalonych planów, tracimy motywację do działania i nie angażujemy się w pełni w nasze zadania, trudno oczekiwać,

Klucz do sukcesu: Konsekwencja, Motywacja i Zaangażowanie! Read More »

Jak zarządzać stresem w sprzedaży?

Sprzedaż to świat, gdzie tempo nigdy nie zwalnia, a oczekiwania rosną z każdym dniem. Telefon nie przestaje dzwonić, skrzynka mailowa pęka w szwach, a wyniki muszą być na topie. Nic dziwnego, że stres jest codziennym towarzyszem każdego, kto pracuje w tej branży – od konsultantów telefonicznych, przez przedstawicieli handlowych, aż po menedżerów i dyrektorów sprzedaży.

Jak zarządzać stresem w sprzedaży? Read More »

Jak utrzymać motywację zespołu?

W każdym zespole sprzedażowym motywacja jest jak paliwo napędzające wyniki. Bez niej, nawet najlepszy zespół zaczyna tracić zapał, a wyniki spadają. Zmotywowani pracownicy są bardziej zaangażowani, co przekłada się na szybsze i efektywniejsze osiąganie celów. Motywacja sprzyja także kreatywności, co oznacza, że zmotywowani sprzedawcy są bardziej innowacyjni i lepiej radzą sobie z wyzwaniami. Lojalność pracowników

Jak utrzymać motywację zespołu? Read More »

Sztuka zadawania pytań.

Dziś porozmawiamy o czymś, co jest absolutnym fundamentem każdej skutecznej sprzedaży – sztuce zadawania pytań. Dlaczego to takie ważne? Bo bez odpowiednich pytań, nigdy nie dowiesz się, czego naprawdę chce Twój klient. A przecież wszyscy chcemy, żeby nasze produkty czy usługi trafiały w dziesiątkę, prawda? Otwarte pytaniaOtwarte pytania to Twój najlepszy przyjaciel w sprzedaży. Zamiast

Sztuka zadawania pytań. Read More »

Skrypt Sprzedazowy.

Cześć wszystkim! Dzisiaj porozmawiamy o skryptach sprzedażowych. Tak, dobrze przeczytaliście – skrypty sprzedażowe! 📝Wiem, że wielu z Was może kojarzyć je z nudnymi, sztucznymi rozmowami, ale uwierzcie, źle napisany lub w ogóle nieistniejący skrypt to droga do spadku sprzedaży. Bez dobrze przygotowanego skryptu możemy stracić kontrolę nad rozmową z klientem, nie odpowiadać na ich potrzeby

Skrypt Sprzedazowy. Read More »