Zacznijmy od tego, że mentorowanie a szkolenie to dwa różne podejścia do rozwoju zawodowego pracowników. Wybór między mentoringiem a szkoleniem zależy od wielu czynników, takich jak cele organizacji, potrzeby uczestników, dostępność zasobów oraz preferencje zarządzających.
Mentoring to proces, w którym osoba z bogatym doświadczeniem (mentor) udziela wsparcia, wskazówek i porad mniej doświadczonej osobie (mentee) w celu poprawy jego umiejętności, osiągnięcia lepszych wyników w pracy. Jest to przede wszystkim indywidualne wsparcie dostosowane do mentee aby mógł on osiągnąć wcześniej ustalony cel.
Szkolenie natomiast skierowane jest do zespołów sprzedażowych, działów obsługi klienta itp.
Uczestnicy przez warsztaty uczą się nowych technik, strategii, rozwijają konkretne umiejętności czy kompetencje aby jeszcze skuteczniej wykonywać swoje obowiązki i osiągać lepsze wyniki.
Pozostaje pytanie którą opcję wybrać ?
Często najlepsze rezultaty można osiągnąć poprzez kombinację obu metod, wykorzystując ich unikalne zalety i wypełniając się nawzajem.
Dla tego dla swoich klientów proponuję sesje szkoleniowe oraz mentoring aby mogli osiągnąć najlepsze wyniki.