Mój produkt jest NAJ… !!!  Czy to ma znaczenie dla klienta?

Podczas prowadzonych przeze mnie warsztatów spotykam się z dość powszechnym zachowaniem wśród handlowców. Za wszelką cenę chcą sprzedać produkt czy usługę. Przygotowują się do rozmowy wypisując rzeczy, o których chcą powiedzieć klientowi. Wchodzą lub dzwonią do klienta i od razu zaczynają: „Mam najlepszy produkt!”, „Mój produkt jest najcichszy!”, „Mój produkt jest najtańszy!”, „Mój produkt jest NAJ…!” itd.

Zasypują klienta niezliczoną ilością informacji, których on i tak nie słucha. Klienta zainteresuje natomiast, co zyska wybierając dany produkt lub usługę albo w jaki sposób rozwiąże to jego problem.

Jak mawia Brian Tracy „Nie myśl o tym, co chcesz powiedzieć, ale o tym, o co chcesz zapytać”.

Zamiast zastanawiać się, o czym mam powiedzieć na spotkaniu, zastanów się i zapisz na kartce pytania, które chcesz zadać klientowi, aby uzyskać konkretne informacje.

Zadawanie dobrych pytań, inaczej badanie potrzeb klienta, pozwoli na:

  • Budowanie relacji
  • Poznanie klienta (kim jest nasz klient/ czym się interesuje itd.)
  • Poznanie jego potrzeb/ celów i problemów
  • Dopasowanie oferty
  • Zwiększenie efektywności spotkań czy telefonów
  • Przyspieszenie finalizacje kontraktu
  • Skrócenie czasu procesu sprzedaży
  • I więcej…!

Badanie potrzeb klienta jest jednym z kluczowych aspektów całego procesu sprzedaży!