Obiekcje klienta

Każdy sprzedawca ma do czynienia z Obiekcjami klienta, jednak nie każdy wie jak sobie z nimi poradzić. Okazuje się jednak, że rozwiązanie jest bardzo proste.

Wystarczy zadać TYLKO jedno pytanie, by móc sfinalizować umowę/kontrakt.

Sprzedawcy podczas rozmów z klientami opowiadają o tym, jaki ich produkt czy usługa jest najlepsza, jakie przyniesie korzyści, zapominając o tym, że klient ma pytania i wątpliwości.
W końcu to on za to będzie płacił.

Dla tego tak istotnym jest umiejętne słuchanie oraz znajomość oferowanego produktu lub usługi, aby móc odpowiedzieć na wszystkie pytania klienta w sposób zrozumiały, klarowny, pokazujący korzyści.

Należy jednak pamiętać o jednym pytaniu na koniec, aby mieć pewność, że wszystkie obiekcje, rozterki czy wątpliwości klienta zostały rozwiane.

Jest ono z jednej strony oczywiste, jednak przynoszące wielkie korzyści a brzmi:

„Czy ma Pan/Pani jeszcze jakieś pytania?”

Gdy klient odpowie, że nie ma więcej pytań, oznacza to, że wszystkie jego obawy zostały rozwiązane i możemy finalizować umowę.

Jeśli odpowie, że ma jeszcze pytanie należy na nie odpowiedzieć, po czym znów zapytać:

„Czy ma jeszcze jakieś pytania?”

Zdarza się, że klient będzie miał kolejne pytania, ale nie martwmy się tym, odpowiadajmy na kolejne pytania, aż doprowadzimy do momentu, kiedy nie będzie już miał żadnych pytań i zacznijmy finalizować umowę.

Nie daj się obiekcjom, zacznij działać już dziś!

#TrenerSprzedazy #RozwójOsobisty #szkolenia #biznes #ObiekcjeKlienta